مشاوره مالی - مالیاتی  - حسابداری

مشاوره مالی - مالیاتی - حسابداری

جمع آورری و دسته بندی جزییات و قوانین مهم مالی ، مالیاتی و اداری
مشاوره مالی - مالیاتی  - حسابداری

مشاوره مالی - مالیاتی - حسابداری

جمع آورری و دسته بندی جزییات و قوانین مهم مالی ، مالیاتی و اداری

فیلترهای دیده بان بورس


کم ریسک:

این فیلتر نمادهایی را نشان میدهد  که در دامنه p/e  مابین 3 الی 6 قرار دارند .به عبارتی این سهام در قیمت مناسبی بسر میبرند و از ریسک خرید بالایی برخوردار نیستند. شما میتوانید با تغییر اعداد در دستور زیر آن را بر حسب نیازتان تغییر دهید.


(pe)>3 && (pe)<6




در استانه صف خرید:

نمادهای در آستانه صف خرید آشنا میشویم.این فیلتر نمادهایی را به شما نمایش میدهد که در آستانه صف خرید هستند .به شما توصیه میکنیم در صف خرید هیچ نمادی نروید اما چنانچه مایل به اینکار باشید این فیلتر به شما در انتخابتان کمک خواهد کرد.


(pd1) == (tmax) && (qd1)>=0.2*(bvol) && (qd1)<=(bvol)




صف  خرید:

حتما شما هم گاها برای یک ترید بهترمایل هستید ببینید در یک زمان خاص چه نمادهایی در بازار بورس ایران صف خرید میباشند. با استفاده از فیلتر زیر در دیده بان بازار میتوانید تمام صف های خرید نمادهای بورسی ایران را فیلتر کنید و همه را با هم ببینید توصیه ما به شما این است که هرگز در هیچ صف خریدی وارد نشوید بلکه در روزهای منفی سهام مد نظر خود را شکار کنید.


true==function()

{

if((qd1)>0&&(pd1)==(tmax))

{

return true;

}

else

{

return false;

}

}()





چهار روز منفی:


[ih][3].Pclosing > [ih][2].Pclosing && [ih][2].Pclosing > [ih][1].Pclosing && [ih][1].Pclosing > [ih][0].Pclosing




 افت 20درصد یا بیشتر در ظرف یک ماه گذشته:

نمادهایی که افت 20 درصد یا بیشتر در ظرف یک ماه گذشته را تجربه کرده اند آشنا میشویم .این فیلتر نمادهایی را نشان میدهد که افتی برابر یا بیشتر از  20 درصد در ظرف یک ماه گذشته داشته اند .


([ih][20].PriceMax-(pl))/[ih][20].PriceMax>.20




خریدار دو برابر فروشنده :

نمادهایی را نشان میدهد که در آنها ارزش ریالی خریدار به فروشنده بالاتر است و به عبارتی نماد در حال حمایت بوده یا شاهد تزریق نقدینگی است.


(pd1)*(qd1)+(pd2)*(qd2)+(pd3)*(qd3) >2*( (po1)*(qo1)+(po2)*(qo2)+(po3)*(qo3))




پایان روند نزول:


(pf)<(py) && (plp)<1&& (tno)> 10&& (pl)>(py)




کف ماهیانه:



true==function()

{

//Calculate the Min Price of Month

var MinPriceOfMonth=function()

{

var minimum=[ih][0].PriceMin;

var n;

for(n=1; n<29; n++)

if(minimum>[ih][n].PriceMin)

   minimum=[ih][n].PriceMin;

(cfield0)= minimum;

(cfield1)=(pc)-minimum;

(cfield2)= Math.round(((pc)-minimum)/(pc)*100*100)/100;

return minimum;

};

if((cfield2)<3 && MinPriceOfMonth() !=0)

{

return true;

}

else

{

return false;

}

}()





 فشار فروش(سیگنال فروش):

نمادهایی را نشان میدهد که با فشار فروش اعم از حقیقی و حقوقی مواجه هستند  بنابراین این فیلتر عموما سهام منفی یا صف فروش را نمایش میدهد هر چند گاها نمادهای مثبت نیز در این فیلتر به چشم میخورند بنابراین این فیلتر به نوعی سیگنال فروش است و هر گاه تصمیم به ورود به یک موقعیت معاملاتی داشتید میتوانید با این فیلتر چک نهایی خود را برای ورود اطمینان بخش انجام دهید هر گاه نماد مد نظر در این فیلتر نمایش داده شود نشان دهنده قریب الوقوع بودن اصلاح است بنابراین باید تا حذف نماد از این فیلتر دست نگه دارید.


(qd1)+(qd2)+(qd3)<((qo1)+(qo2)+(qo3))/10




صف فروش:

این فیلتر نمادهایی را نشان میدهد  که در حداقل دامنه قیمتی روز تابلو قرار دارند .فیلتر صف فروش سهامی را به شما نشان میدهد که صف فروشی زیر دو میلیون سهم را تجربه میکنند شما میتوانید با تغییر عدد دومیلیون در دستور زیر آن را بر حسب نیازتان تغییر دهید.


(po1)==(tmin)&&(qd1)==0&&(qo1)<2000000



فیلتر کف قیمتی سه ماهه بهمراه تزریق نقدینگی:

حتما شما هم گاها برای یک ترید بهترمایل هستید نمادهایی که در سه ماه اخیر افت قیمتی بالایی داشته اند را براحتی بیابید فیلتر زیر نمادهایی را در دیده بان بازار به شما نمایش میدهد  که در  کف قیمتی سه ماهه اخیر خود بوده اند و  و البته شاهد تزریق نقدینگی جدید نیز به آنها هستیم .با توجه به اینکه در ساخت این فیلتر شروط سخت گیرانه ای بکار گرفته ایم بنابراین کاملا طبیعی است که فیلتر در روزهایی نتواند خروجی داشته باشد.


(Math.min( [ih][1].PriceMin , [ih][2].PriceMin , [ih][3].PriceMin , [ih][4].PriceMin , [ih][5].PriceMin , [ih][6].PriceMin , [ih][7].PriceMin , [ih][8].PriceMin , [ih][9].PriceMin , [ih][10].PriceMin , [ih][11].PriceMin , [ih][12].PriceMin , [ih][13].PriceMin , [ih][14].PriceMin , [ih][15].PriceMin , [ih][16].PriceMin , [ih][17].PriceMin , [ih][18].PriceMin , [ih][19].PriceMin , [ih][20].PriceMin , [ih][21].PriceMin , [ih][22].PriceMin , [ih][23].PriceMin , [ih][24].PriceMin , [ih][25].PriceMin , [ih][26].PriceMin , [ih][27].PriceMin , [ih][28].PriceMin , [ih][29].PriceMin , [ih][30].PriceMin , [ih][31].PriceMin , [ih][32].PriceMin , [ih][33].PriceMin , [ih][34].PriceMin , [ih][35].PriceMin , [ih][36].PriceMin , [ih][37].PriceMin , [ih][38].PriceMin , [ih][39].PriceMin , [ih][40].PriceMin , [ih][41].PriceMin , [ih][42].PriceMin , [ih][43].PriceMin , [ih][44].PriceMin , [ih][45].PriceMin , [ih][46].PriceMin , [ih][47].PriceMin , [ih][48].PriceMin , [ih][49].PriceMin , [ih][50].PriceMin , [ih][51].PriceMin , [ih][52].PriceMin , [ih][53].PriceMin , [ih][54].PriceMin , [ih][55].PriceMin , [ih][56].PriceMin , [ih][57].PriceMin , [ih][58].PriceMin , [ih][59].PriceMin ))> ( ( Math.min( (pmin) , [ih][1].PriceMin , [ih][2].PriceMin , [ih][3].PriceMin )) ) &&

(tvol) >= (bvol) &&

(tvol) >200000




حجم های مشکوک بورس:

تریدرهای حرفه ای برای حجم معاملات نماد اهمیت ویژه ای قائل هستند اغلب حجم های بالای معاملاتی نمایش دهنده رشد قیمتی سهم هستند البته افزایش حجم معاملات را نباید با خروج نقدینگی اشتباه گرفت.


(tvol)> [is5] && (tvol)>2*[is6]



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد